De vakantie is begonnen..!! - Reisverslag uit Beijing, China van ThijsenMarjolein - WaarBenJij.nu De vakantie is begonnen..!! - Reisverslag uit Beijing, China van ThijsenMarjolein - WaarBenJij.nu

De vakantie is begonnen..!!

Door: Marjolein en Thijs

06 Mei 2012 | China, Beijing

Zaterdag 5 mei 2012
Na een fantastische week met de Koninklijke Harmoniekapel Delft in Beijing (alle blogs gelezen op harmoniekapel.nl?) hadden we nog 3 nachten in een hostel gepland. Vooral om bij te komen en ook om nog wat extra cultuur van Beijing op te snuiven.

Zaterdag vertrokken we dan met onze backpack vanuit het luxe business deel van Beijing naar een eenvoudig hostel tussen de hutongs. Maar eerst zijn we naar de Beijing Zoo geweest om nog wat Chinese beesten te spotten, zoals de panda en uitgedroogde kamelen. De Chinezen krijgen de panda's zelfs zo gek om in een schommelstoel en op een wipkip te laten zitten voordat ze uiteraard hun eten krijgen.

Na een week Chinees lunchen en dineren was vooral Marjolein wel toe aan een goeie pizza. In een hutong huisje (oude woonbuurt van Beijing, met smalle steegjes vol lage huisjes waar hele families wonen) waar een enorm goede pizzeria is gehuisvest, werd het eerste normale voedsel sinds lang verslonden. Het was zelfs zo druk dat we eerst op de wachtkrukjes werden gezet voordat we aan tafel konden!

Zondag 6 mei 2012
De volgende ochtend hebben we eerst grondig uitgeslapen om daarna nog eens naar het Tian'an men plein te gaan. Helaas ging het mausoleum van Mao om 12 uur al dicht, waardoor we dat moesten overslaan. Na het bekijken van de voorkant zijn we naar de Temple of Heaven gelopen door de hutongs. Onderweg kwamen we ook nog door de hipste winkelstraat, waar de H&M duurder bleek te zijn dan in Nederland. Ook hier waren er McDonalds in overvloed, waardoor we de verleiding van een Big Mac menu voor 2 euro niet konden weerstaan (en het was toch tijd om te brunchen).

In de beroemde Temple of Heaven met zijn mooie blauwe dak werden geslachte dieren geofferd voor een goede oogst. Naast de verschillende altaren in de tempels was er ook een park waar van alles te beleven was. Zo waren ze op het muurtjes van de schaduwrijke corridor aan het kaarten en toen we de hoek omliepen stonden er een heleboel chinezen volle borst te zingen. Verder waren er aan het badmintonnen, voetballen met een shuttle, relaxen en foto's aan het maken van de witte westerlingen.. Wij vonden het allemaal prima, er gaat niks boven bijkomen in het gras.

Tegenover ons hotel is er gedinerd in Cafe Sambal, wat zich ook weer in een hutong bevindt. Hier hebben we Maleisisch gegeten bij romantisch kaarslicht, bij gebrek aan lampen. Ook Maleisiers kunnen beter koken dan Chinezen...

Ps. foto's volgen later

• 07 Mei 2012 - 17:16

Wendy :

Heey Marjolein en Thijs!
    Wat een leuk verhaal zeg! Jullie zijn zo te lezen echt aan t genieten van de Chinese cultuur :) Ik was helemaal vergeten de blogs te lezen van de harmonie, maar dat heb ik net even ingehaald;) Super leuk! Een ervaring om nooit te vergeten!
    En Marjolein, ik snap heel goed dat je toe was aan een lekker piza na een week lang Chinees haha.
    Geniet nog lekker van jullie Chinese avontuur. Heeeel veel plezier!
    Liefs xx Wenn

• 08 Mei 2012 - 14:07

Eva:

Wat leuk om je verhalen te lezen! Die chinezen hebben bijna nog meer foto's van jullie, dan jullie zelf. Haha! Ik ben echt benieuwd naar derest van jullie avonturen en foto's van al die mooie tempels en chinees beesten!
    Heel veel plezier!

xx